Wednesday 26 December 2018

Imperial Hotel-Hotel Ideal untuk Menginap di Sarawak.

Meow meow. Eh apsal keluar bunyi kucing lak ni. Mengada-ngada lah tuan punya artikel ni. Saje je tulis benda mengarut. Opsss. Haha ni aku nak share benda bukan mengarut ni. Berapa kerap korang ke negeri Sarawak? Haa sebab tu la bunyi meow tadi, nak sembang ni, sembang apa? Sembang pasal Kuching. Ye Kuching bukan kucing tauu. Kuching, Sarawak tempat yang membuatkan percutian korang breathtaking. So aku nak cerita ni bukan pasal Kuching semata-mata tapi pasal sebuah hotel yang aku betul-betul suggest untuk korang stay kalau korang ada nak ke Kuching. Imperial Hotel Kuching itulah namanya. Aku tahu tempat ni pun sebab aku study sini sekarang. Bulan 6 tahun 2019 baru aku habis belajar. Hotel ni dekat je dengan Boulevard Mall. Kalau naik grab dari tempat aku, adalah dalam RM5. Aku pernah pergi hotel ni dalam 2 kali sebab ada dinner kampus. Best weh. Rasa grand giteww..

Apa yang seronok sangat kat hotel ni? Haaa, first of all nak cerita ni hotel ni dapat review yang tinggi dari orang-orang yang pernah pergi stay di sana. Kat mana aku tau pasal review ni? Sudah semestinya aku tengok the latest reviews on Imperial Hotel Kuching di Traveloka, a one stop centre untuk booking hotels and flights. Yes dari sini juga aku tau yang hotel ni connected dengan shopping mall yang aku cakap tadi so kepada korang yang suka membeli belah, kumpul duit dan mari kita bershopping. Window shopping pun tak ada hal sebab hotel ni atas shopping mall so dekat sangat. Antara yang dekat juga adalah seperti medical center so easy kalau ada emergency, dan juga airport. To those from Semenanjung yang naik flight tu bolehlah check it out. Beforehand book dulu kat Traveloka. Traveloka ni best tau sebab dia ada pakej flight dengan hotel. Lagi murah dan selesa.

Bilik dekat dalam hotel ni seperti biasa ada shower, cable TV, hairdryer, mini bar dan meja. Complete sebagai bilik hotel yang korang inginkan. Hotel ni mempunyai staff yang friendly, akan sentiasa senyum dari korang check in hinggalah check out. Ada bellboy service kalau korang banyak bawak beg, ada 24 hours security kalau korang risau ada stalker, hehe macam popular lak nak ada stalker ni, ada 24 hours receiptionist so kalau korang ada apa-apa problem masa korang stay kat hotel ni, korang boleh minta tolong di front desk. Selain tu, makan juga senang nak cari kat sini, ada full air condition restaurant, atau korang boleh order room service. Korrang juga boleh dapatkan free breakfast and aku jamin memang sedap belaka makanan diorang ni. Tak payah nak bawak bekal dari rumah.

Hotel ni juga boleh dijadikan sebagai tempat nak buat wedding reception. Diorang ada consultant on that so if u are planning to do so, contact them and book the date. Hotel ni senang untuk guest datang sebab ada parking dan selesa. Kalau korang juga ada tertinggal berus gigi ke, charger phone ke, kat sini ada kedai yang jual benda-benda camtu. So jangan panic, take a breath, dan pergi ke atm keluarkan duit and pergi shopping. Opss jangan lupa berus and ubat gigi tu, nanti orang komplen mulut berbau lak. Hahaha.

Untuk yang ada business atau hal kerja yang nak stay kat hotel ni, korang boleh meet your client or supplier di lobby as you guys can use the free wifi. Nak photostat or tak bawak komputer pun takpe sebab hotel ni ada business centre, so korang boleh guna facilities yang disediakan by the hotel. Memang strategik hotel ni sebagai tempat percutian keluarga, solo atau pasangan ataupun for business matter. To all those yang ada plan nak datang ke Kuching, book dulu hotel through Traveloka, better book the flight ticket too, then on the date you will go to Imperial Hotel Kuching, and you will experience first hand duduk di hotel yang selesa, senang untuk ke mana-mana, cukup sifat segalanya. Almost perfect. Jangan tunggu lagi, make the booking fast sebab sini adalah destinasi setiap orang so berkemungkinan besar fully booked. Enjoy. Aku kongsikan gambar untuk korang tengok okeh.


Cantik kan bahagian hadapan hotel ni.




Ada kolam renang lagi..



Ni lah pintu masuk utama. Cantik..



 Bilik pun selesa.



Waktu dinner pakai dewan ni. Elegant..

4 comments:

Popular Posts