Sunday 19 April 2020

Sudah bergelar penulis...


Hai, dah lama kan aku tak update kisah penulisan aku. Sebenarnya aku dah lama berkecimpung dalam bidang penulisan ni, aiceh! Ye lah, dari umur 12 tahun lagi aku suka menulis. Yang masih aku ingat, masa kecik-kecik dulu mak ayah aku belikan satu set buku bahasa inggeris yang penuh dengan kisah dongeng.Start daripadasitu, apa sahaja buku yang genre fantasi ke, terbitan PTS memang akan aku beli. Sebab daripada kecik lagi kan minat membaca. 

Aku dulu pernah dapat anugerah tokoh Nilam di sekolah. Adalah bacaan 1300++ something.Sebab memang aku akan berlawan dengan pesaing aku tu, Amalia. Kami sampaikan beli senyap-senyap buku Nilam sebab tak nak dia tahu. Haha, lawak betul. Dan sekarang ni, aku sudah bergelar penulis sejak 2015. Memang aku tahu, plot penceritaan aku masih lemah. Tapi, aku akan cuba perbaiki dari semasa ke semasa. Berikut adalah sedikit sebanyak karya aku yang aku nukilkan selama 23 tahun ini. 

Rose.Aleyna: Antologi Cerpen Cupcakes
2015-Nazfea Solehah 
*oh ya, buku ni dah tak jual rasanya dekat kedai. Sebab publisher hanya print kecil-kecilan sahaja. Aku bangga sebab buku ni pernah masuk MPH. 


NovelPlusNovelPlus

2016-Apps Novelplus
*kalau rajin, boleh komen dekat apps ni ya. Aku akan sentiasa baca pendapat korang. 

13 comments:

  1. Tahniah
    Teruslah mengilap bakat yang ada

    ReplyDelete
  2. wah tahniahhh! semoga terus hasilkan karya yg baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. tqq. sekarang ni baru buat manuskrip baru. bila lah pulak dapat siap

      Delete
  3. Tahniah dik. Moga terus success yea :)

    ReplyDelete
  4. wow... boleh share tips? sayapun minat untuk menulis. tapi bila sampai tengah-tengah jalan dah lost.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh tekan di bhg tips. ada fea letak tips kat situ

      Delete
  5. bagusnya.. dulu akak minat gak mnulis tp tah kemana daa hilang minat itu hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, sebab minat. dah lama tak menulis, ni pun nak aktif menulis balik. nak rasa pegang buku balik

      Delete
  6. tahniah. baru tahu fea ni penulis novel. Teruskan berkarya ye..buat novel yg best2 ok?

    ReplyDelete

Popular Posts