Tuesday 3 May 2022

Food Review: Tealive Signature Smoothie with Kitkat Spread

 


Assalamualaikum semua. Tak terlambat untuk aku ucapkan Selamat Hari Raya ya kepada semua pembaca blog aku. Baiklah, di sini aku ceritakan bagaimana aku nak terdetik untuk review menu baru dari Tealive ini.

Sebenarnya, kami sekeluarga dalam perjalanan pulang dari Johor ke Kedah. Jadi, kami singgah sekejap di RNR Sungai Buloh. Jadi, adik aku teringin sebenarnya nak order menu baru Tealive ni sejak dia tengok ig. 

Kata dia, rugilah kalau tak order sedangkan nanti entah bila pulak nak order kalau tiba-tiba menu ni habis kan. Dia mintak aku ajarkan dia order. 

Sebenarnya, ada bagusnya jugak aku ajar dia order sendiri, guna ewallet lagi, sebab aku nak ajar dia berdikari, buat semua sendiri. Tambah-tambah, kita semua benda dah boleh Google. Zaman aku dulu tak sempat nak google, haha. Explore sendiri tanya orang. 

Kesimpulannya, aku order Signature Smoothie with Kitkat Spread. Harga dia mahal RM1 berbanding Berry Smoothie tu. Takut tak lalu pulak. Kami order saiz L. Jadi total semua sekali RM12.90. 



Review:

Sebenarnya aku nak describe pun rasa serba salah jugak, sebab tekak masing-masing. Cuma air yang aku dapat ni kurang manis, sesuai dengan aku yang tak suka manis. 

Tapi, aku rasa sikitlah kecewa sebab overall rasa susu je. Haha. Susu brand Omega tu. Rasa jugak Kitkat tu, tapi tak banyak lah. Kalau orang recommend suruh aku beli lagi, rasanya tak kot. Mungkin aku akan stick dengan Hazelnut Coco je. Tak mengecewakan. 

Kalau korang nak order pun, tak ada masalah. Korang boleh cuba kan. Hehe. 

Baiklah, setakat ini sahaja entry kali ini. 

1 comment:

Popular Posts