Wednesday 17 November 2021

Not Romantic Sunday!



Hai korang. Aku dah lama simpan perkara ni, macam malas nak cerita, tapi tak ada benda nak share pulak dekat blog ni haa, aku pun ambik keputusan untuk share lah. Minggu lepas,  hari Ahad aku ambik keputusan untuk balik ke Perak lah sebab hari Isnin tu aku keja. Nak dijadikan cerita, aku sampai Perak dalam pukul 5 petang macam tu lah. Aku kalau bertolak dari Kedah memang kalau boleh aku tak nak berhenti di mana-mana RNR. Risau kan kes Covid-19 ni masih meningkat. Tambah-tambah pulak kawasan ni paling ramai orang. Sesak. Aku akan berhenti di stesen minyak kalau aku nak membuang air atau beli makanan. 

Aku sampai di rumah terus kemas-kemas, sapu sampah, mop lantai dan kemas dapur. Aku rehat sekejap sambil menunggu peluh kering. Letih jugak kemas rumah ni. Aku pada mulanya malas nak hantar toto pergi dobi, tapi memandangkan rumah aku ni agak berhabuk, jadi aku pun ambik keputusan untuk hantarlah pergi dobi. Barulah tak naik gatal-gatal. Kulit aku agak sensitif. Jadi tak boleh kena habuk sikit. 

Masa malam yang aku pergi tu hujan lebat dan agak tak nampak lah bila ada motor ke kereta ke lalu. Aku ni kalau bawak kereta memang akan berhati-hati sikit sebab lampu kereta orang lain agak terang. Boleh mengganggu pandangan mata aku. Nak dijadikan cerita, selesai saja aku dari dobi, aku pun bertolak balik ke rumah. Tiba-tiba aku terkejut sebab aku terdengar macam ada motor lalu dan side mirror aku terjatuh. Aku fikir, mungkin motor tu tak perasan ke apa sebab kereta aku agak jauh dari line putih. Mati-mati aku fikir side mirror motor tu yang jatuh.

Aku pun bagi signal lah untuk berhenti, tapi aku tengok motor tu tak berhenti pun. Aku pun bawak kereta slow-slow terus pulang ke rumah. Sesampainya di rumah aku checklah dekat kereta aku kalau ada kerosakan ke apa. Sudah seperti yang aku jangka, lapik belakang side mirror aku yang terkeluar. Aku pun buntu tak tahu nak buat apa, aku call ayah aku. Jadi malam tu aku cuba bertenang dan call Perodua pada esok hari. Dan sekarang aku kena pergi Perodua centre untuk baiki semula side mirror tu. 

Memang not a Romantic Sunday betul! Huhu..


Ni lah keadaan kereta aku pada malam tu. Sekarang ni aku masih alas pakai plastik takut wayar tu terkena air. Korang doakanlah yang terbaik buat aku okey.


 

7 comments:

  1. Memang bahaya memandu bila waktu hujan ni. Memang tak rilek kalau jadi macam tu. Semoga cepat settle urusannya nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah akak. huhu. fobia jugak. tapi nak tak nak kena jugak drive

      Delete
  2. Allahu.. bahaya tau drive time hujan, kena always take care

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah. tambah2 kawasan kampung. memang tak nampak. nak tak nak cahaya dari moto tu terang sangat...huaaaa

      Delete
  3. Memang bahaya tu . Dengan side mirror yang belum baiki

    ReplyDelete
  4. Bahaya tu... time hujan, penglihatan kita pun terbatas... semoga sentiasa baik-baik aje ye... side mirror motor akak pecah sebab kejadian near-miss semalam pun akak belum repair lagi... fobia nak bawak motor without side mirror pulak my feelings currently...

    ReplyDelete

Popular Posts