Sunday 21 November 2021

Review: Kedai Aat Char Koey Teow



Hari ini berkesempatan pulak nak review satu kedai makan yang terletak di Kuala Ketil, Kedah. Oh ya! Side mirror aku dah dibaiki dan cantik sudah. Macam kereta baru pulak haha. Jadi, aku pun teruslah cuci kereta sebab kereta dah nampak berdebu. Malulah rasa kalau orang nampak kereta aku ni kotor. Jadi, aku kalau rajin seminggu sekali cuci. Untuk cuci luar dalam pulak, selalunya aku tunggu minggu gaji baru aku buat. RM15 sekali cuci. Puas hati sebab bersih dan nampak berkilat. 

Okeylah, berbalik pada cerita aku pergi kedai makan ni bersama-sama dengan maksu, atok, makcik dan sepupu-sepupu kecik aku. Pantang ada masa, mesti makan dekat sini. Kedai ni bersebelahan dengan kedai jual sate. Jadi kalau korang tiba-tiba rasa nak makan sate, boleh saja order. Tak ada masalah. 


Kedai ni terletak dekat dengan Shell Kuala Ketil. Kiranya kalau korang nak isi minyak, boleh datang sini dan alang-alang tu makanlah sekali. Kedai ni tak silap aku diorang bukak waktu malam saja. Siang dah tak bukak. Dulu bukak, sekarang mungkin penangan PKP, jadi diorang bukak waktu malam. Ada 3 menu yang paling utama dekat sini iaitu: 

Char Koey Teow Biasa-RM5
Char Koey Teow Besar-RM6
Char Koey Teow Special-RM7

Aku order yang spesial. Kalau yang special diorang letak telur mata dekat situ. Beginilah kejadiannya. Koey teow dia pun banyak, puas hatilah. Udang dia bagi pun banyak. Sangat berbaloi tau kalau korang datang makan dekat sini. 


 


Jadi, kalau korang nak datang sini, pastikan korang bawaklah family korang. Tak rugi pun tau makan dekat sini. Kalau tak tahu kedai ni dekat mana, korang Waze je Aat Char Koey Teow Kuala Ketil. Confirm jumpa. Okaylah sampai sini saja. Kalau korang dah pergi sini, korang bagilah feedback macam mana rasa dia okey.

Aat Char Koey Teow
Alamat: Aat Char Koey Teow Jalan Kampung Kuala Temekah-Kampung Kuala Ketil, Kuala Ketil, 09300 Baling, Kedah
Servis: Dine-in, Takeaway 

3 comments:

  1. Murahnya. Suka kuetiau yang berkuah begini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah akak. memang selalu pegi sini sebab kue tiaw dia banyak. selalunya char kue tiaw orang tak buat banyak kan, kuah je banyak. yang ni selambak dia bagi😂

      Delete

Popular Posts