Tuesday 22 February 2022

Food Review: Pallet Cafe Sungai Petani, Kedah


Hai korang. Hari ni aku share satu kedai makan yang agak famous kalau singgah di Sungai Petani. Memandangkan aku memang tinggal di Sungai Petani, jadi aku akan set masa bila nak makan di sini. Bagi aku, makanan di sini sangat sedap dan kena dengan tekak aku. Baiklah, kepada korang yang ingin jalan-jalan di Sungai Petani, aku recommend korang pergi dekat Pallet Cafe. Kafe ini menyediakan menu western. Jangan risau, menu nasi goreng pun ada untuk yang tak makan western.



Korang jangan terkejut pulak nampak kedai cina di tingkat bawah tu. Pallet Cafe ni kedainya di tingkat atas. Jadi kena naik tangga. Masa mula-mula aku pergi pun aku ingatkan kedai cina haha. Oh ya, landmark untuk pergi ke kedai ni adalah dekat dengan Village Mall di sebelah kiri dan juga Maybank di hadapan. 

Baiklah, aku akan share satu menu yang paling istimewa dekat sini. Korang boleh tengok menu-menu di bawah ya.








Menu yang ada banyak bintang tu maksudnya memang paling best seller lah dekat sini. Aku kalau datang sini tak sah order Salted Egg Pasta dengan air Peppermint. Salted egg pasta dia sangat sedap, berasa sangat Lagi satu, portion dia banyak dan tak kedekut. Aku memang akan repeat setiap kali makan dekat sini menu yang sama. Rasa puas makan. Harga pun boleh tahan. Makanan western kan? 


Makanan signature di sini adalah salted egg pasta. Sangat menyelerakan. Kepada yang tak makan salted egg, for sure korang akan suka. Sebab dia tak muak dan sedikit pedas. Rasa daun kari, bau cili tu memang membuatkan korang akan repeat. Percayalah. Aku ni bukan peminat sangat makanan western, mesti akan cari nasi punya haha. Tapi, kalau singgah di sini,menu tak lain tak bukan mesti pasta salted egg. Pasta ni memang orang kasi rating 5 bintang. Kalau tanya aku, aku tak kasi 5 bintang, aku kasi je 10 bintang. Memang sedap pada tekak aku. 

Kepada yang nak pergi kafe ini, di sini aku kongsikan waktu operasi kafe. 

Isnin-Ahad
12:00PM - 11:00PM
.
For delivery click WhatsApp link below👇🏻

Email: palletcafe2018@gmail.com

Alamat: 
162, Tingkat 1, Jalan Lagenda 6, Lagenda Heights, Sungai Petani 08000 Sungai Petani, Kedah

* oh ya, sekarang ini harganya telah berubah tau, jadi korang kena pergi kedai untuk tahu harganya yang latest. 

Sumber gambar : Facebook Pallet Cafe & Sedapnya Makan.Com 

5 comments:

  1. Kalau datang sini, nak cari NI dulu lah. Hehe

    ReplyDelete
  2. wahh unik juga menu dia. singgah follow

    ReplyDelete
  3. Ala sayangya tak tahu kenapa dekat my browser tak boleh load gambar makanan. But tengok the menu list memang nampak sedap!

    ReplyDelete

Popular Posts