Wednesday 2 February 2022

Cara Order Aiskrim Llao Llao


Hai korang. Kali ini aku nak kongsikan macam mana nak order aiskrim Llao Llao. Aku baru makan 2 kali saja selama aku hidup ni. Rupanya, jangan salah pandang sebelah mata ya, aiskrim ini sangat baik untuk kesihatan. Tak pelik pun jika harganya sedikit mahal berbanding makan aiskrim Mcdonalds tu.


Aiskrim ini mempunyai banyak kelebihan, aku lebih tertarik dengan probiotik tu. Jadi, kesihatan perut pun lebih baik. 


Cara nak order aiskrim ini senang sahaja ada pelbagai saiz tau. Dari saiz kecik sampailah saiz besar. Kalau saiz kecik, kena add on topping jadi tambahlah RM1.50. Kalau amik saiz Small, jadi boleh amik 1 topping. 

Macam aku, aku amik saiz Medium, jadi aku boleh amik 3 topping. Topping tu ikut sukalah nak amik topping apa pun. Saiz Large pun boleh amik 3 topping. Jadi kalau korang nak amik banyak topping, kalau boleh amik saiz yang paling besar sekali iaitu Sanum. Boleh amik topping buah sekali. 

Kalau korang tak nak order aiskrim, korang boleh order smoothies. Smoothies pun ada pelbagai jenis. Semuanya sedap. 

Topping dekat sini ada 3 jenis. Topping yang pertama ada coklat, biskut karamel yang bentuk macam crumbled tu, chocolate pop, oreo yang hancur (crumbled). Topping kedua, adalah semua topping buah. Macam hari tu aku order strawberi. Ada lagi buah lagi, macam buah kiwi, buah naga dan buah nanas.

Topping yang terakhir adalah topping sauce. Ada caramel sauce, dark chocolate sauce, pistachio sauce dan black forest sauce. Aku amik dark chocolate sauce. Sebab gabungan dia sangat sedap bagi aku. 

Kesimpulannya, aku amik Saiz Medium, topping caramelise biscuit, buah strawberi dan dark chocolate sauce. Bagi aku, topping dark chocolate dan caramelise biscuit tu adalah padanan yang sesuai. Korang cubalah.


Ini adalah contoh aiskrim yang boleh korang order. 


Ini contoh aiskrim yang aku order. Nampak sedap dan saiz dia pun besar. Berbaloi dengan harga.

Okeylah, setakat ini sahaja entri untuk kali ini. Moga bermanfaat.

7 comments:

  1. Sudu nampak macam daun mudah buaya.
    Ok kalau jumpa akak akan cuba. Terima kasihan juga beritahu serba ringkas bagaimana hendak pesan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca balik banyak pula auto betulkan. Hehe mudah=lida.
      Kasihan=kasih. Maaf dipinta kerana tidak semak semula.

      Delete
  2. Saya suka Aiskrim ni... selalu order toping coklate yang ada kacang tu dan strawberry. Bagus info ni.. macam ika kan mula-mula nak order aiskrim ni pun blur je. Tak tahu nak order macam mana. hehe.

    Anyway.... saya first time singgah sini... :D

    ReplyDelete
  3. sedapnya, ingat nak pergi makan lagi hari ni ada 33% discount tapi husband balik kerja lambat pula huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita selalu terlepas nak beli eskrim ni hari rabu hahaaha.

      Delete

Popular Posts