Sunday, 23 January 2022
Kenapa dengan Google Adsense?
Popular Posts
-
Assalamualaikum. Jemput join semua. Syarat-Syarat Penyertaan (Sangat Mudah!): Buat Entri Baharu: Tajuk entri wajib: Segmen: Mencari Blogl...
-
Selamat malam korang. Semoga korang sihat-sihat hendaknya. Aku saja-saja godek Google Search Console untuk blog aku. Aku nak tengok ada ta...
-
Assalamualaikum semua. Sudah lama aku tak update posting baru mengenai progress manuskrip aku. Hari tu, aku ada ceritakan pada posting sebe...
-
PELIHARALAH AMANAH ALLAH SEBAIKNYA Sahabat, antara nikmat terbesar yang Allah kurniakan kepada kita ialah nikmat kesihatan. Bayangkan, oran...
-
Apabila melangkah ke alam pekerjaan, sudah semestinya kita akan menghantar resume yang bagus untuk ditunjukkan kepada bakal majikan kita. Ta...
-
Assalamualaikum semua! Dah lama aku tak update progress menulis aku dekat dalam blog ni. Last aku update masa bulan 1 kot tak silap, masa t...
-
Assalamualaikum semua, dah masuk bulan Ogos ni aku terfikir why not aku cuba tulis entri baru. Iya lah, beberapa bulan aku menyepi sebab aku...
-
Assalamualaikum, hai korang. Aku bukan nak share tentang earning Google Adsense hari ni, tapi aku nak share tentang Performance Google Conso...







Total last payment tu akan berubah bila akhir bulan...itu apa yg akak perhatikan selama berurusan dengan google adsense..cara nak tingkat kan income adsense kena rajin update entry, letak tajuk entry yg gempak2 untuk tarik perhatian org baca..then kena blogwalking selalu...
ReplyDeleteoh ye ke kak, thanks atas tipsnya. Akan diusahakan lagi. ;) Ingatkan tak berubah, risau pulak huhu. Sebab total earnings tu masih sama, ingatkan ada prob ke apa ke..
Deleteray dah lama say bye bye to adsense haha
ReplyDeleteoh ye ke. jadi ray guna apa ganti adsense?
DeleteTotal payment tu akan kosong semula bila pembayaran dah dibuat. Biasanyaa 21hb macam tu. earnings tak naik mungkin sebab jenis iklan yang keluar bayaran tak tinggi kot. Iklan pun ada yang ikut pageviews, cpc,rpm dan semua tu lah. Kadang pv tinggi, earnings tak banyak pun.
ReplyDeleteSusah nak fahami adsense ni. Kena tanya pada yang pakar adsense.
oh patutlah, thanks kak atas explanation
DeleteTak pasti awak macam mana dia kira, kadang ada view tinggi earning sikit. view sikit earning banyak. Tapi naik earning tu saya banyakkan entri seo, mudah sikit dpt
ReplyDeleteentahlah haha. jadi pening kejap. sebab macam rugi kalau tak dikira. dah banyak tu huhu
Deletekadang kala monitoring system adsense akan fikir yang klik tu invalid sebab tu earning tak naik walau ada klik pada iklan..
ReplyDeleteoh patutlah huhu, sedangkan tak ada mintak suruh klik ke apa. sedihnya
Deletealah sedih pulak huhu
ReplyDeleteUtk total earning tu akan berubah setiap hujung bulan.. Kiranya audit hujung bulan gitu.. Dan biasanya setiap 21-25hb akan dapat payment.. Itupun kalau dapat capai 100USD dah..
ReplyDeleteCara naikkan adsense nie ada banyak juga,, Bergantung dengan PV, jenis iklan, konten blog, susunan iklan kita dan byak lagi.. Setiap org tidak sama pengiraan adsense dia walaupun mempunyai pageview yg sama..
Apa yg penting sekali ialah konten dan fokus pageview dulu.. InsyaAllah slowly adsense akan meningkat..