Friday 25 March 2022

90 Klik Dalam Masa 28 Hari!


Assalamualaikum dan selamat pagi. Hari ni aku sebenarnya tak tahu nak tulis entry apa, sebab semalam baru saja perah otak tulis dekat blog yang satu lagi, khas untuk newbie atau oldie yang nak bertukar pada template responsive. 

Jadi, untuk konten blog ini, aku masih lagi cari tajuk yang nak aku tulis. Orang kata writer's block. 

Baiklah, setiap kali aku bangun, aku akan bukak performance blog aku tau. Iyalah, blog ini sahajalah tempat aku untuk meluahkan pendapat, mana tak seronoknya bila aku dapat emel dari Google. 

Blog aku menunjukkan peningkatan yang baik. Kali ini blog aku berjaya mendapat 90 klik dalam masa 28 hari! Yeah.. rasa tak tahu nak cakap apa. Sebak, bangga dan entahlah. 

Aku rasa macam aku ni hanyalah blogger picisan saja. Tak adalah blog yang famous pun. Ada jugak pembaca datang menjenguk blog aku yang sederhana ini. 

Aku berazam akan terus menulis lagi, walaupun setiap bulan aku rasa aku susah nak tulis entry banyak-banyak, namun tak apa. Apa salahnya kalau tulis sedikit entry berbanding berhabuk tak ada tulis langsung kan? Betul tak?

Kiranya tahun ini nak mencapai 50 entry setiap bulan masih belum aku capai sebab aku ada kekangan masa. Dah bekerja kan, mana nak sempat update entry. Semuanya masih simpan dalam draf, tak edit pun lagi. Huhu. 

Aku cuma mahu menaikkan lagi pageviews. Sebab paling tinggi setakat ini pun 300++ sahaja. Jika pageviews meningkat, inshallah earning Google Adsense aku pun meningkat juga.

Jadi, aku haraplah aku boleh menulis dengan konsisten. Keyword untuk blog pun aku masih memilih lagi nak tulis yang mana satu. Sebabnya, terlampau banyak huhu. 

Korang doakanlah aku mampu menulis lagi. Setakat ini, aku rasa nak berehat kejap. Waktu cuti, selalunya aku jarang buat entry. Nak rehatkan mata. Nanti rosak pulak mata tengok phone lama-lama. 

Setakat ini dulu. Terima kasih sebab sudi baca.

12 comments:

Popular Posts