Thursday 3 March 2022

Travel: Gaharu Tea Valley


Hai korang. Dalam entry sebelum ini, aku ada share aku ada pergi ke Kellie Castle. Pada hari yang sama jugak, aku pergi ke Gaharu Tea Valley. Tempat dia tak jauh dengan Kellie Castle. Nak masuk ke sini pun tak susah, masuk ke dalam kampung. 

Masa tu dah pukul 4 petang, kami semua pakat tak makan lagi, jadi perut pun dah lapar gila. Berhenti sekejap nak makan nasi. Masa tu tak banyak kedai yang bukak. Nasib ada satu kedai yang bukak, jadi kami pun turun lah untuk makan dulu. Nasi dia not bad. Sedap jugak. Alang-alang dah lapar kan, tak fikir apa dah. 

Nak masuk ke Valley Tea ni kena bayar RM5. Bagi aku sangat berbaloi sebab untuk pencinta nature, korang boleh berjalan-jalan naik ke atas bukit. Macam hiking gituh. Dulu sebelum covid, diorang akan buat tour naik kereta. Sekarang, kita kena jalan sendiri. Kira okaylah tu kan, sebab kita boleh menguruskan badan dengan jalan kaki. Biar badan kita fit. Ada waterfall jugak tau. Sangat cantik, korang pun pada masa yang sama boleh bagi ikan makan. Sesuai bawak anak-anak datang sini.

Korang jugak akan dapat free gift percuma. Minum air teh gaharu. Bagi aku sedap juga. Tak adalah rasa kelat ke apa. Tidur pun lebih lena. Di sini aku kongsikan gambar sepanjang aku di sana.








Baiklah, setakat ini sahaja entry kali ini. Inshallah lain kali aku akan share pulak tempat-tempat makan yang menarik sepanjang trip ini ya. 


10 comments:

  1. Insyaallah nak juga ke sini suatu hari nanti

    ReplyDelete
  2. Tak tau pulak ada Gaharu Tea nie, lain kali boleh lah Kak Sue singgah juga..

    Salam kenal dari Kak Sue.. 😊

    ReplyDelete
  3. Tempat baru ye. Sebelum ni pergi Kellie Castle tak perasan pulak. Tapi lama dah masa tu. Menarik tempat ni, boleh masuk dalam instagrammable places :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempat ni lama dah. tp tula, sebab dia dalam kampung, jadi orang tak berapa nak tahu sangat.

      Delete
  4. Wah . Baru tahu tempat Gaharu Tea ni . Cantik juga banyak port2 untuk bergambar

    ReplyDelete
  5. Menarik, boleh masuk dalam list ni tapi tak tahulah bila dapat ke sana.. hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia satu jalan dengan kellie castle so bolehlah singgah jap

      Delete

Popular Posts