Monday 7 March 2022

Food Review: Baeshake Cafe


Minggu lepas, aku saja-saja nak foodhunting dengan akak aku. Saja nak cari tempat mana yang selesa dan makanan dia pun agak sedap. Aku dah lama tengok Baeshake Cafe dekat ig. Sebelum diorang ada cafe lagi rasanya. 

Akhirnya, tercapai jugak hasrat aku untuk pergi sana. Masa untuk sampai dekat situ adalah dalam setengah jam sebab aku tak lalu highway. Kalau lalu highway turun Bertam, rasa tak sampai 15 minit kot. Sebab turun je highway jalan terus memang nampak cafe ni. 

Menu-menu dekat cafe ni memang menu makanan korea ya. Kalau korang jenis minat makanan berlauk, aku tak sarankan korang datang dekat kedai ni. Aku order Americano tanpa gula dengan nasi goreng kimchi. Aku add on Cheese dengan telur mata. 

Rasa dia not bad. Sedap jugak. Yang penting tak pedas, budak-budak pun boleh makan. Nak katanya makan kimchi ni bagus, tak sampai 10 minit aku makan dah rasa nak ke tandas haha.


Kalau korang nak berkunjung dekat sini, korang boleh je waze Baeshake Cafe Bertam Perdana. Okay. Untuk sesi operasi cafe, korang boleh tengok dekat ig @baeshake.cafe.

Sekian sahaja entry kali ini.

11 comments:

  1. Sedapnya nasi goreng kimchi. Rare hidang macam tu. Kalau ada stok kimchi ni best jugak boleh masak nasi goreng kimchi. Teringin pulak :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. cute je kan diorang letak makanan dalam tu hehe

      Delete
  3. Memang sedap.. sejak pindah cafe baru ni tak pi mkn lg. Paling suka air dragon fruit dgn mango

    ReplyDelete
  4. Nampak sedap. Akak suka kimchi. Tapi tak suka makan dengan nasi. Suka ratah macam tu jer 😋.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. cuma masam sikit la, yang ni diorang pandai buat manis-manis sikit.

      Delete
  5. menariks & unik. lain dr menu biasa...yum yum!

    ReplyDelete
  6. nampak menarik, mungkin akan datang boleh cuba makan kat situ. Anak sedara suka bab menu korean ni

    ReplyDelete

Popular Posts