Sunday 15 January 2023

Pengalaman Renew Kad Bank CIMB Yang Dah Expired




Assalamualaikum dan selamat malam. Kali ini aku nak ceritakan sedikit pengalaman aku yang tak seberapa untuk dijadikan rujukan orang lain pada masa yang akan datang. Aku dengar, ramai jugak yang mengalami bad experience kalau renew kad di bank. Aku harap diorang akan perbaiki servis masing-masing, sebab itulah setiap manusia pasti melakukan kesilapan. 

Baiklah, aku terdetik nak pergi renew kad CIMB sebab kakak aku mesej kad dia dah expired. Aku ni main cucuk je kad ATM tu, tak perasan langsung kata kad tu dah expired. Oh ya, kad aku sama tarikh dengan kad kakak aku. Jadi, kami rancang nak pergi sama-sama masa cuti bulan 12 tahun lepas. 

Kami pergi hari Selasa, rupa-rupanya ingat tak ada orang. Punyalah awal aku pergi haha. Tapi, sangkaan kami berdua meleset. Ramai gila woiii, beratur macam tak ada hari esok. Kebanyakannya semua kad expired macam kami haha. Aku mintak adik aku tunggu saja dalam kereta, sebab tak lama pun nak renew kad tu. 

Dia jadi lama sebab kena beratur di luar. Dalam 5 orang sekali masuk saja. Aku tunggu adalah dalam setengah jam, lepas tu kami kena bawak keluar IC dan isi borang yang diorang bagi. Isi nama, alamat, dan yang penting sekali, no kad bank yang dah expired tu. Siap sign, bagi borang tu balik dekat kaunter dan aku pun tunggu lah nombor giliran aku dipanggil. 




Bila dah panggil, kad lama tu diorang ambil dan diorang scan ibu jari. Lepas dah selesai, dia bagi kad baru dan aku dah pun boleh tukar no pin. Sangat mudah! Yang penting jangan lupa bawak IC, sebab dia nak IC yang ori ya. Kalau salinan IC aku takut diorang tak terima. 

Secara keseluruhannya, prosesnya tak lama dan diorang pun friendly. Lepas ni aku kena alertlah kad bank mana yang expired lagi. Aku ni kalau kakak aku tak bagitahu, nampaknya sampai kiamatlah aku tak tukar haha. Lepas ni, aku akan ceritakan pulak bagaimana aku nak tukar kad siswa aku tu jadi kad ATM semula. Stay tuned!

Semoga pengisian kali ni memberi manfaat. Bye!

4 comments:

  1. saya punya kad haritu lagilah, nak bayar kat mrdiy, sekali takboleh sebab kad expired haha maluuuu

    ReplyDelete
  2. ammi haritu pegi renew dengan boss... kad dia lagi lama expired dah

    ReplyDelete

Popular Posts