Sunday 1 January 2023

Cadangan Movie/ Drama 2023


Assalamualaikum. Hari ini aku singgah sebentar dekat Watson. Katanya diorang tengah buat sale. Sale bukan biasa-biasa tau. Ada yang sampai 50% untuk barang make up saja.

Aku pun apa lagi, grab lah satu loose powder, Emina sleeping mask dengan lip scrub. Sebab aku tengok dekat Tiktok ramai yang cakap beli brand Emina ni sangat berbaloi. Ya betul. Lip mask dia pun dia bagi spatula dan sangat jimat tau. Bekas dia agak besar. Jadi aku rasa, aku melabur duit pun aku tak rugi pun. 

Selepas tu, aku pun singgah makan di CU Mart. Tak banyak pun makanan yang aku beli, cukuplah aku beli K-Cheezy Corndog. Aku pun tak minat sangat makan benda-benda macam ni sebab tekak dah macam tekak orang tua haha. Mesti cari nasi berlauk. Kalau tak, tak lalu nak makan. 

Inilah hasil tangkapan aku dekat CU. Oh ya, sebenarnya aku masih mencari lagi drama atau movie yang best untuk aku tonton sempena tahun 2023. Kalau boleh drama yang beri semangatlah. Aku kalau movie ke drama yang macam thriller tu aku kurang minat. 

Mana taknya, main dengan darah, tetak orang lah. Aku jadi seriau pulak. Lepas aku tengok cerita The Untamed tu, aku dah kurang tengok cerita lain dah. Impak cerita tu punya lah best sampaikan aku dah tak ulang dah tengok. Cukuplah sekali. Selalunya aku tak kan repeat dah untuk kali kedua. Sebab feel dia dah tak sama. Mungkin lain kalilah pulak aku akan tengok balik. 

Aku tengok cerita Qodrat tu pun sebab nampak best. Diorang ruqyah pun pakai ayat Al-Quran yang betul. Jadi aku pun bedal lah pergi tengok jugak. Sekali jumpscare, darah muncul pulak. Terpaksa tebalkan telinga dengan muka untuk tengok haha. Dah bayar kan.. tapi overall cerita tu best. 

Banyak pulak Kdrama yang best katanya nak keluar. Aku masih lagi berkira-kira nak tengok ke tak. Aku dah kurang minat Kdrama dah sekarang. Aku masih menunggu Cdrama yang klasik punya. Sebab kalau drama moden ni, aku susah nak tengok. Datanglah vibes dia macam mana pun, lagi aku tak tengok haha..

Drama Melayu pun aku dah tak tengok. Tengok masa balik kampung saja. Tu pun tengok sebab tv tu bukak. Kalau tak bukak, memang aku tak tengok la haha. Jadi, kalau korang ada recommend cerita yang best-best, korang komen je. Inshallah akan aku tengok nanti okey! 


1 comment:

  1. Nak try recommend Ganjil, Teka-Teki Tika, Aruna & Lidahnya, Mili, Enola Holmes 1 & 2, Jersey, tick, tick... Boom!, Dasvi, Tamasha, Saand Ki Aankh. sorry ni je sempat fikir haha have a nice day ahead :)

    ReplyDelete

Popular Posts